sobota, 18 kwietnia 2015

Allah Jest Samowystarczalny-Hadis- Zalety z tego Imienia



Przytoczyłam już jakiś temu- hadis qudsi, mówiący o tym, że Allah jest SAMOWYSTARCZALNY.. dziś chciałabym wyjaśnić po krótce, co to oznacza i jakie są zalety, a wręcz korzyści - dla nas ludzi, płynące z tego Imienia...



Przekazał Abu Hurejra (oby Allah Był z niego zadowolony): 

Wysłannik Allaha (pokój i błogosławieństwo Allah niech będą z nim) powiedział: 

„Allah (Potężny i Najwyższy) powiedział: Jestem tak bardzo samowystarczalny, że nie potrzebuję (żadnego) wspólnika.  Jeśli ktoś wykonuje dzieła dla Mnie i dla kogoś innego- Wyrzeknę się tych czynów na rzecz tego, kogo uznał on, za Mego wspólnika’”.

 Hadis qudsi 5 [Muslim i Ibn Madżah]

Abu Hurajrah przekazał (oby Allah Był z niego Zadowolony), że Prorok powiedział:

"Allah Potężny i Majestatyczny mówi: "Syn Adama wypiera się Mnie, a nie ma prawa tak czynić; i lekceważy Mnie, a nie ma prawa tak czynić. Odnośnie wyparcia się Mnie, czyni tak mówiąc: "On mnie nie stworzy na nowo, po tym jak mnie stworzył" podczas, gdy jego ponowne stworzenie, jest dla Mnie łatwiejsze, niż pierwsze. Odnośnie lekceważenia Mnie, czyni tak mówiąc: "Allah wziął sobie syna." A Ja jestem Jedynym, Samowystarczalnym Władcą. Nie wydaję potomstwa i nie zostałem zrodzony; i nie ma nikogo równego Mi (
podobnego do Mnie )"
Bukhari


Jednym z imion/atrybutów Boga jest Imię:

as-samad 
(czyt. s-dziąsłowa spółgłoska 
emfatyczna/ bezdźwięczna spółgłoska- grube/ciężkie- s; czyt.również wyraźne końcowe d)


Samowystarczalny- oznacza to, że Nie potrzebuje On nikogo, ani niczego- by Istnieć;  nie Jest On więc zależny od niczego i nikogo. Pomimo tego, że On Sam Jest wolny od wszelkich potrzeb, to my- ludzie, prosimy Go ze względu na to, iz w przeciwieństwie do Boga- my- jesteśmy od Niego zależni 
Allah Stworzył dosłownie wszystko i On wszystko kontroluje, a bez Jego Woli, zwyczajnie- nic by nie istniało..

Niezależny, Autonomiczny, Samoistny, Wolny,  Wiekuisty

Ibn `Abbas powiedział odnośnie znaczenia:


 "Ten, od Którego Zależy całe stworzenie, potrzeby ich i prośby. On jest Panem, Który jest Doskonały w Swej Wszechwładzy; Najszlachetniejszy, Który Jest Doskonały w Swojej Szlachetności; Najświetniejszy, Który Jest Doskonały w Swojej Świetności; Naj- Wyrozumialszy, Który Jest Doskonały w Swojej Wyrozumiałości; Wszechwiedzący, Który Jest Doskonały w Swej Wszechwiedzy; i Najmądrzejszy, Który Jest Doskonały w Swej Mądrości. On jest Tym, Który jest Doskonały we wszystkich przejawach szlachetności i władzy. On jest Bogiem, Chwała Jemu. Te cechy są odnowienie jedynie dla Niego. On nie posiada równego Sobie i nic nie jest takie jak On. Chwała Bogu, Jedynemu, Niepokonanemu." Ali bin Abi Talha

Niesamowite jest to, że możemy doświadczyć  wiele dobra, kierując swe potrzeby do Tego, Który Jest Wolny od wszelkich potrzeb, ale dla nas- swoich stworzeń- Posiada nieskończone dary.. Wzywając i prosząc Go więc poprzez Jego wspaniałe imię: as-samad.. czy poprzez surę, w której to Imię jest zawarte- mamy obiecane wiele korzyści z których naprawde warto by skorzystać:))))

Abdullah bin Burejda przekazał od swego ojca, że kiedy ten wszedł do meczetu z Wysłannikiem Boga, był tam mężczyzna, który modlił się i prosił słowami: "o Allah! Zaprawdę, błagam Cię poprzez moje świadectwo, że nie ma boga godnego czci prócz Ciebie; Ty Jesteś Jeden, Samowystarczalny, Utrzymujący wszystko. Ten, Który nie rodzi ani nie został zrodzony, i nie ma nic, co można by z Nim porównać." 
Prorok powiedział: "Na Tego, Który trzyma w Dłoni moją duszę, zaprawdę, on (człowiek ten) błagał Go na Jego Najwspanialsze Imię. Jeśli się Go na nie błaga - On obdaruje, i jeśli się Go Nim Wzywa - Odpowie." An-Nasai i inni


Atrybut ten, został podany nam przez Boga w surze Ikhlas (czystość wiary), która jest bardzo krótka, jednak wartość jej recytacji, porównana jest do 1/3 (jednej trzeciej) całego Kur'anu




Bismillahi rrahmani rrahiim
W Imię Boga Miłosiernego, Litościwego

Qul: Hułal-lâhu Ahad- Mów: On jest Allah, Jeden!
Allâhu s-samad- Allah Jest Samowystarczalny!
Lam jalid ła lam julad- Nie zrodził i Nie Został Zrodzony!
ła lam jakul lahu kufł'an ahad- i nikt Jemu nie jest równy!


Abu Sa`id (oby Allah sie z niego Radował) przekazał:

Prorok powiedział do swoich Towarzyszy:
"Czyżby każdy z was nie był w stanie wyrecytować jednej trzeciej Koranu podczas jednej nocy?" Ponieważ było to dla nich trudne, zapytali: "Który z nas jest to w stanie zrobić, o Wysłanniku Boga?" Ten odparł: "Allaah jest Jeden, Samad (Wiekuisty, Samowystarczalny): jest jedną trzecią Koranu. 
Bukhari

Malik bin Anas przekazał od `Ubejd bin Hunajn'a, że ten słyszał, jak Abu Hurejra powiedział:

"Wyszedłem z Prorokiem, i usłyszał on, jak jakiś mężczyzna recytował 'Mów: On jest Allaah, Jeden' Wtedy Wysłannik Boga powiedział: "To jest nieodzowne." Zapytałem "Co jest nieodzowne?" On odrzekł: "Raj."

Sura Ikhlas wraz z kolejnymi 2-ma surami (falaq i an-nas) jest też naszą ochroną przed wszelkim złem, tak w dzień jak i w nocy; ich recytacja powinna być wpisana w nasze codzienne czynności, zupełnie tak jak czynił to nasz prorok pzn..

Przekazała Aisza (ra), że każdej nocy, kiedy Prorok szedł spać, składał dłonie razem  i dmuchał w nie. Potem recytował w dłonie: 'Mów: On jest Allaah, Jeden', 'Mów: Szukam schronienia u Pana brzasku' i 'Mów: Szukam schronienia u Pana ludzi' (3 pełne sury). Następnie pocierał dłońmi swoje ciało na tyle, na ile był w stanie. Zaczynał od głowy i twarzy, następnie pocierał przednią część ciała. Powtarzał tę czynność trzy razy. Bukhari i inni


Jedno jest pewne.... On, Allah- Jest Samowystarczalny, a my w przeciwieństwie do Niego, Wiekuistego- jesteśmy zawsze w potrzebie... jakakolwiek by ona nie była.. nie jest to jednak i nigdy nie powinno być powodem do naszego wstydu, bądź odwrócenia się od błagania o pomoc Tego- Kto Jest w Stanie Zapenić nam wszystko, czego tylko nam potrzeba, i to bez żadnego wysiłku, czy ubytku, lub pomniejszenia Własnych Bogactw..

Bóg Jest naprawdę Naj Naj.. i nie zapominajmy, że Kocha kiedy jego stworzenia Go proszą i przepraszają..  wiemy przecież, że gdyby człowiek nie grzeszył i się w związku z tym- nie nawracał w prośbach i z przeprosinami, do Niego, to On, stworzyłby inne stworzenie, które by tak właśnie postępowało.. jest to niesamowite Miłosierdzie okazane nad nami.. bo nasza natura bez tych próśb i modlitw, stałaby się bezużyteczna, wręcz pusta... 
a nasze życie- bez celu.. bez nadziei..

On Jest Największy.. Jedyny..Niepowtarzalny:)))) 

subhnaAllah- Chwała Należna jest tylko Jemu..

Dziękuje ci Boże....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz