środa, 28 stycznia 2015

VIDEO ks. dr. Krzysztof Niedałtowski o naszym medialnym obrazie islamu



Co my- Polacy- wiemy na temat islamu?






Ksiądz i doktor ( z naciskiem tak na ksiądz, jak i doktor:) w dziedzinie religioznawstwa- Krzysztof Niedałtowski, komentuje nasz polski, medialny obraz Islamu. ..



"Współczesny człowiek zachodniej cywilizacji, dość często buduje swoją wizję świata na podstawie mediów. 


Czy jest to obraz sprawiedliwy? Jak go zweryfikować? Dlaczego z islamem, kojarzą nam się głównie takie słowa jak „terroryzm” i „fundamentalizm”? Do czego powinniśmy sięgnąć, by rzeczywiście poznać Islam, jakie są jego źródła? I co właściwie znaczy, tak negatywnie dziś kojarzony, „dżihad”?"




Co zawdzięczamy kulturze islamskiej


"Cywilizacja zachodu niewątpliwie opiera się w znacznej mierze na dorobku kultury greckiej i rzymskiej. 
Jednakże nie możemy zapominać o dobrodziejstwach kultury islamskiej. 

Ks. Krzysztof Niedałtowski podkreśla wyjątkowość i wpływ na współczesny nam świat,
 nauki islamu. 

Matematyka, astronomia i medycyna współcześnie, wyglądałyby zupełnie inaczej, 
gdyby nie wpływy muzułmanów."



Jeśli chodzi o Polske, to naprawde czasami (z naciskiem na czasami- bo za często, to się takie rzeczy jeszcze u nas w Polsce, nie zdarzają:) no więc, czasami, aż miło posłuchać kogoś, kto poznał temat troszkę lepiej, a nie tylko gada od rzeczy:)))

Życzę Polsce- wielu douczonych ludzi...

2 komentarze:

  1. Większych bzdur nie czytałem. Tu dokładnie opisane są kłamstwa ( lub niewiedza ) księdza, która publikujecie. Polecam odnieść się do poniższego artykułu
    "Dzięki użytkownikowi Gotquran odnalazłem na YouTube prowokujący filmik ks. Krzysztofa Niedałtowskiego pt. “Przewodnik po religiach: Co my wiemy o Islamie?” [1]. Gdy obejrzałem go po raz pierwszy, osłupiałem.

    I prawdę mówiąc – wciąż jestem zdumiony, ponieważ nie mogę sobie uzmysłowić, jak chrześcijański duchowny z tytułem doktora, co więcej, religioznawca, może wygłaszać tak niesamowicie stereotypowe i fałszywe tezy na temat islamu.

    Kiedy otrząsnąłem się z szoku i postanowiłem zapoznać się z materiałem po raz drugi, stwierdziłem, że jestem zobowiązany do wytknięcia wszystkich błędów, jakie odkryłem w wypowiedzi tego księdza. Bzdury na temat islamu nie mogą być rozpowszechniane i popularyzowane, niezależnie od tego, czy wygłasza je prosty człowiek, czy doktor religioznawstwa. Nasz Pan, Jezus Chrystus, powiedział: “[…] i poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi.” (J 8:32 BW).

    Doktor Niedałtowski opublikował już co najmniej trzy filmy dotyczące islamu, które powinienem skomentować. W tym artykule zajmę się jedynie obalaniem tez wyrażonych w pierwszym, wcześniej już wspomnianym dokumencie. Aby refutacja była przejrzysta, zdecydowałem się punktować błędy, które udało mi się znaleźć w tym niezbyt merytorycznym monologu.

    Nieuczciwe generalizowanie.

    W pierwszej części swojego klipu propagandowego, duchowny opisuje poglądy typowego członka cywilizacji Zachodu na temat islamu. W opisie filmiku przeczytać można:

    “Współczesny człowiek zachodniej cywilizacji dość często buduje swoją wizję świata na podstawie mediów. Ks. Krzysztof Niedałtowski zauważa jaki jest medialny obraz Islamu. Czy jest to obraz sprawiedliwy? Jak go zweryfikować? Dlaczego z tą religią kojarzą nam się głównie takie słowa jak „terroryzm” i „fundamentalizm”? […]”."

    Więcej:
    http://www.euroislam.pl/index.php/2015/04/bzdury-na-temat-islamu/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż mogę powiedzieć,jako człowiek zachodniej cywilizacji...Ksiądz Niedałtowski ma rację...Przeciętny człowiek nie wie nic o islamie.Jeśli ktoś jest zainteresowany i pokusi się na przeczytanie Koranu i zgłębienie tematu,to ma wiedzę.Przeciętny człowiek zachodu takiej wiedzy nie posiada...Posiada wiedzę,którą kreują media. to nie jest prawdziwa wiedza.

    OdpowiedzUsuń